Tuesday, August 3, 2010

Lebih Hangat Dari Biasa...Hottt....


Pagi-pagi ni aku buat benda giler sikit dari biasa. Lebih hangat dari biasa gitew...Masa kat dalam kereta, aku dengar kat hot.fm, diorang buat cabaran mengeja (spelling) outside studio dengan viva-zoomers with AG, si-pengacara hot.fm. The location is at KL Sentral. Kebetulan memang ini drop point aku kalau abang nak cepat, tak hantar kat office... Aku memang malas nak participate sebenarnya sebab aku ni jenis nervous public speaking. Tapi abang pulak cabar aku, suruh aku try, apa salahnya dapat 50 hengget eja satu perkataan. Masa aku sampai kat situ, ada sorang yang baru lepas kena dera dengan Farah & Faizal dapat perkataan 'miscellaneous', and he failed. Aku dah nervous sebab kalau perkataan macam 'miscellaneous' ni aku mesti pakai spell checker. Even masa aku tulis ni pun aku pakai WORD's spell checker. Aku selalu confused tang huruf 'a' tu, kadang terletak huruf 'i' , kalau aku dapat word ni pun pasti aku fail punya la… Si AG ni, kena call studio dulu, then wait for the studio to call back.  Take time jugak, sebab nak kena tunggu in-between song, bila Farah & Faizal free barulah boleh buat recording.

Sibuk si AG ni dok contact studio..

Ini la dia kereta hot.fm viva-zoomers yang bawak crew hot.fm. 2 ladies, one camera man and AG, si pengacara hot.fm.

Minah baju hitam tu camera girl, yg jantan capture vid, yg lady with white blouse tu runner, isi2 borang la bagai..
Dalam dok dok tunggu studio call tu, ramai pulak start beratur.. Ada la dalam 5 org belakang aku.. Nasib baik masa aku datang tak de orang. After 7-8 minutes wait, studio hot.fm call bagi aku cakap ngan Farah & Faizal and my adrenalins running high, gementar sikit masa cakap tuh… They asked me to choose sampul A or B. Aku dengan lafaz bismillah pilih sampul A. Alhamdulillah, aku dapat perkataan 'materialistik' eja dalam bahasa melayu dalam masa 10 saat. Senang kacang boi, tapi aku eja satu-satu sebab tak nak buat silap… Bila di Farah jerit 'HANGATTTT !!!', aku tahu rezeki pagi no 50 hengget milik ku….

Ini dia bergambar ngan AG lepas dapat duit 50 hengget.. I like…


AG ni friendly orangnya.  Sempat jugak aku tanya bini dia yg baru deliver kena operate last week.. sib baik dengar hot.fm pagi-pagi, adalah juga bahan yg aku nak sembang ngan dia sambil menunggu...

3 comments:

kopiko said...

wah2 , suda mng rm50 . .hangat ! !

Telipuk Kuala said...

Puhhh...memang lebih hangat drp biase...masyukkkk!!!

Rosebud said...

Seronok arr.. dapat 50 hengget, suara masuk national radio, VC kat hot.fm website, gambar kat FB hot.fm.